Quote Of The Day

My Slide

Wednesday, March 11, 2009

Keputusan Masum Unileague - 7 Mac 2009

SHAH ALAM - Pertembungan dua pasukan yang tidak pernah bermain di divisyen 2 sememangnya dinantikan oleh semua penonton. Pasukan UTM hadir ke Shah Alam dengan status underdog untuk cuba sekurang2nya mencuri mata di shah alam. Tiba pada jam 7 malam di stadium uitm shah alam memberikan masa yang singkat buat pemain utm untuk berehat.

UTM turun sekali lagi dengan jersi tradisi serba biru bermain dengan formasi 4-5-1 sekali lagi namun utm turun tanpa pemain harapan mereka izad yang tidak mendapat pelepasan untuk bermain. utm menurunkan semula pemain pertahanan mereka jamil dan menggantikan tempat izad dengan engku hisyam, utm bermula dengan cukup baik apabila mendahului uitm seawal minit ke2 hasil jaringan penyerang hazwan yang membias kepada pemain pertahanan uitm.gol itu berpunca hasil daripada jamil yang menghantar tinggi melepasi pemain pertahanan utim dan disusuli rempatan padu hisyam yang terkena tiang sebelum disambung oleh hazwan. gol itu bagaimanapun tidak mengganggu rentak permainan uitm yang kelihatan cukup mantap di setiap posisi.corak permainan panjang yang ditunjukkan uitm membuahkan hasil apabila 5 minit selepas itu uitm menyamakan kedudukan hasil tandukan pemain mereka. perlawanan berlangsung hambar selepas itu sehinggalah pada minit ke42 apabila pemain pertahanan utm hanif dilayangkan kad kunin gkedua apabila dikatakan mengasari pemain uitm sekaligus menyaksikan utm bermain dengan 10 pemain.

separuh masa kedua berlangsung dengan utm memasukkan penyerang berbisa mereka li untuk cuba mencari gol pendahuluan. asakan mereka bagaimanapun tidak berhasil .sebaliknya uitm yang baru shj memasukkan pemain no11 mereka mendahului menerusi tandukan pada minit ke 63. kelalaian barisan pertahanan utm dihukum lagi dengan gol ke3 uitm apabila pemain no13 menjaringkan gol hanya 2 minit selepas itu juga menerusi hantaran lintang. dan uitm melengkapkan kemenangan mereka menerusi gol ke 4 pada minit ke 74 untuk menjadikan kedudukan 4-1.cubaan uitm untuk melebarkan jaringan tidak berhasil apabila penjaga gol utm azreen melayangkan badan untuk menyelamatkan pintu golnyad daripada dibolosi.

keputusan akhir..uitm 4 utm 1

No comments: