Quote Of The Day

My Slide

Sunday, March 1, 2009

Keputusan Masum Unileague - 28 Februari 2009

SKUDAI - Perlawanan MASUM UNI-LEAGUAE bagi Liga Premier telah diadakan semalam melibatkan pasukan UTM menentang pasukan UPM.UTM yang turun tanpa penyerang berbisa mereka Li akibat kecederaan telah bermain dalam formasi 4-5-1 dengan menggunakan khidmat pemain muda, adam sebagai pemain tengah. Hujan lebat yang turun ketika pemain sedang memanaskan badan agak mengganggu moral dan semangat pemain. Hujan lebat yang turun hampir 1 jam itu hampir menyebabkan perlawanan ini ditangguhkan. Namun, hujan yang semakin reda membuatkan kedua-dua pasukan bersetuju untuk memulakan perlawanan. Sepak mula dilakukan oleh UPM yang memakai jersi putih/hitam dari kanan ke kiri.UTM dengan jersi serba biru turun dengan misi membalas dendam keatas UPM yang menewaskan mereka pada musim lalu. Padang becak dan berair sedikit sebanyak mengganggu rentak permainan. Kedua-dua pasukan bermain hantaran tinggi unuk mengelakkan bola tersangkut di dalam air. Percubaan demi percubaan dilakukan oleh kedua-dua pasukan. UTM melakukan pertukaran seawal minit ke20 apabila memasukkan zuhaimi dan mengeluarkan adam. Keadaan padang sebegitu rupa juga membuatkan perlawanan dicemari dengan beberapa kekasaran namun pengadil perlawanan bijak mengawal situasi.

UTM akhirnya memecah kebuntuan apabila mendahului UPM hasil jaringan Izad pada minit ke 37. Gol berpunca daripada sepakan sudut faqhri dikeluarkan pertahanan UPM dari kawasan berbahaya. Namun bola itu singgah di kaki izad yang melepaskan satu lambungan melepasi jangkauan penjaga gol UPM. Gol itu nyata menyentap semangat UPM yang terus melancarkan serangan. Ianya berhasil apabila pada masa kecederaan, kelekaan pertahanan UTM menyebabkan pemain UPM berjaya melambungkan bola untuk memerangkap penjaga gol UTM, namun berjaya ditepis terkena palang dan susulan selepas itu menyaksikan bola ditanduk kemas ke dalam gawang yang sudah terbuka luas.Separuh masa pertama kedudukan terikat 1-1.

Separuh masa kedua, UPM mengeluarkan penjaga gol mereka akibat kecederaan. Keadaan padang yang semakin baik tanpa takungan air membuatkan kedua-dua pasukan dapat bermain mengikut taktikal yang dirancang namun masih buntu untuk menambah jaringan. Kedua-dua pasukan masing-masing memiliki peluang terbaik namun masih gagal untuk disudahkan. Keadaan tegang berlaku apabila pengadil melayangkan kad merah untuk kapten pasukan UPM,Amirul apabila sengaja memijak pemain UTM, Razalan.UTM mengambil peluang itu untuk mengasak kubu UPM namun UPM terus kebal mempertahankan kubu mereka. Peluang Izad untuk melebarkan jaringan disia-siakannya apabila merembat tinggi melepasi palang walaupun hanya berdepan dengan penjaga gol sahaja. Zuhaimi juga mensia-siakan peluang apabila bole yang singgah di kakinya di dalam kotak penalti juga dirempat tinggi. Perlawanan berakhir dengan keputusan seri 1-1. Dengan itu, UTM mengumpul 4 mata dari 2 perlawanan manakala UPM hanya mengutip 1 mata dari 1 perlawanan. Perlawanan pertama UPM menentang UiTM ditangguhkan akibat faktor cuaca.

No comments: