Quote Of The Day

My Slide

Wednesday, April 15, 2009

Pesan Abang...

salam semua...saat aku menulis aku..aku nga agak bersengkang mata nak menambah2 apa yang patut dekat slide ni menjelang presentation esok..mmm...

mata ni da pedih da pun...so aku amik kesempatan nak rehatkan otak..(wpun mata tak rehat..hihihi...)..saja nak berkongsi satu benda ngan korang suma...huuhuh...tetiba aku teringatkan lagu Allahhyarham Sudirman yang tajuknya Pesan Abang...so aku pun searchla kan internet...nak mencari kat syok.org(tempat besa aku dload lagu) gagal plak..ade masalah ape tah katanya...so aku search je kat youtube..adela insan yang da bermurah hati watkan video gitu..siap gambar adik2 comel...hhu...so aku pun grab je ar...dapat dengar rasa sayu plak ati ni kan.teringat kat adik aku kat umah n adik2agkat aku kat chini,kat mersing....betul2 memesan sudir ni ..so..untuk semua...aku nak rajinkan diri menaip liriknya...



Pesan Abang

adikku muda remaja
awasi bila melangkah
wajahmu manis bak gula
pasti ramai kan tergoda
tidak dilarang kau bersuka
asal tahukan batasnya
jgn sampai adik terlupa harapan dan cita2

ibu dan ayah menaruh harapan
agar kau berjaya dihari kemudian

bila tiba waktu petang
dari sekolah kau pulang
bergalas buku dipinggang
siapa lihat tertawan
adik masih bersekolah
awas segala dugaan
adikkan ambil periksa
agar senang masa depan

tumpukan perhatian dengan sepenuhnya
serahkan selainnya kepada Yang Esa

Bila adik telah berjaya
abang kan turut gembira
tapi andai sebaliknya
jangan kau rasa kecewa
sekali adik terkandas
bukan untuk selamanya
dihati sematkan pesanan
ingat abang tetap sayang

4 comments:

Hafizah said...

afiq!!

AFIQ zainal said...

ye saya...

AFIQ zainal said...

la..kak long ke...eheehhe....kawn ye dia..

zairibaharom & ekinkhalil said...

aku suke lagu ni be!!!haha..=D
gudluck presentation be..go go!!=)