Quote Of The Day

My Slide

Saturday, January 24, 2009

alkisah...3 negeri...3 highway...2 universiti..

alkisahnya la kan....semalam la menda ni jadi..ak dari jb bertolak utk balik ke kl..nek keta epul nar 4242..thanx to epul...so kami pn start la perjalanan..singgah beger king sket..beli makanan..perjlanan sangat berbeza sebab sangat panas terik n sangat banyak keta dlm tol skudai tu..so kami pun vroommm...straight n stop kat pagoh....solat asar dulu...beli air n then shoot smp semban...smp semban da kul6 lebih gitu...so tula kesah 3 negeri aku..johor..melaka sket..negeri sembilan....smpan komuter semban...ramai nye org kat komuter tuh..alhamdulillah ak naik dptla duduk..kalu tak masak gak nak berdiri samp kl sentral kan...

perjalanan 1j 15min tu...macam2 ragamla perangai orgkn yg dpt ak tengok..yang berchenta tak hengat...yang bebudak nye..ngan budak2 kecik agi kan...menggelikan ati je...smp kl sentral pudin da tunggu nak bagi ak cd utk design beg k07...ak pn gerak gi putra..mak aih..panjang nye la barisan nak beli teket..sampai terkeluar..so dgn tabahnya ak pn berator la...dekat 15 mnit gak ar kan..takpela..nak wat camne kan....huuh...then nek atas nak tunggu tren..again....ramainya manusia...tren ke3 baru ak dpt nek..tu pun sebab tren tu dtgnye kosong...tu pun da tepi pintu je ak berdiri..hihih...

smpa umah dekat kul 10 gitu...ak sempat beli oti brek thru utk mama ku kat umah.aku amik angin sket sebelum meneruskan keje yg belum selesai...ak ajak adik ak gerak gi kedai baju utk ak anta ke UM....projek baru dpt..thanx to bulat mendapatkan job ni...lepas ni kita keje agi ek....

alkisahnya la plak...baju tu sampai seguni je dr supplier..ad kesilapan..huuhuh..takpela...ak kol bulat n cite mende sebenar...sorry ek bulat...dari batu caves tu aku nak shoot gi um..nak kuarla ikut jalan kuding...sekali tak jmpa sainbord la plak kan...amik kau...sampai ldp aku...pastu masuk plak penchala link..pastu masuk plak kerinchi link....rugi aku dekat 10 hengget bayar TOL AJE....ish..tu la padahnya kan....huhuh..takpela takde rezeki..tu la kesahnye 3 highway aku..seb bek tak masuk federal..hahahah....
sampai je um ak terus gi kat bulat..cite2 sket terus anta baju n gerak balik...kisahnya 2 universiti ..UTM-UM..uhuhuhuh....

n semuanya yg aku lalui tadi..melibatkan 1 perkara yang sama....KESESAKAN..n semuanya kerana TAHUN BARU CINA da makin hampir...so..to all malaysian yang merayakan CNY...ak ucapkan....SELAMAT TAHUN BARU CINA....GONG XI FA CAI....

salam dari uptown...