Quote Of The Day

My Slide

Wednesday, September 17, 2008

Volunteer F1...Sepang International Circuit..episode 1


Salam semua..malam ni rajin plak aku nak nak memblog kan diri..saja nak citer kat korang pasal jadi volunteer..aku penah ada pengalaman terlibat dlm keje2volunteer ni..Seronok jadik volunteer ni..tambah2lagi bila berjumpa ngan org yang lain background...nak jadi cerita...F1 sekali..MotoGP2x kot..Japan GT 2x gak...

Added value lagi adalah..seronok dapat kenal perangai orang ramai yang sesetengahnya menganggap volunteer ni sbg pencacai je...bila kita pakai 'vest kuning' tu..diorang anggap..sumanya sampah...suma pun tak berpendidikan...diorang ingat diorang la yang paling besar...susahkan bila minded da gitu....mmmmm

masa aku jadi volunteer F1 dulu..daripada driver lori sampaila ke Mejar,Pilot TUDM pn jadi volunteer..CEO syarikat pun ade..sangat seronok..bila bekerja n dpt bina hubungan dgn diorang ni kan..volunteer kat sepang ni sebenarnya bawah 1 kelab..XS CONTROL VOLUNTEER CLUB...so..bila ade eevent kelab ni akan wat keje2 access control..atau kata lain jaga gate...gate dari luar sampai dalam...macam gambar kat sebelah ni ha...tu zon org lain...pagi2 hari masuk zon n dgr briefing supervisor..pastu keje..keje..keje n hahaha...

mula2ni kan aku nak citer pasal f1.sebab antara 3 event ni system keje nye lain sket..ala..lain nye pun sbab f1 je die bukak suma gate..n tiap2gate lain namanya n lain harganya..macam citrine..topaz...dll...yang len punya event ad yang bukak main gate je...seronok sebab selalunya dapat tshirt...sijil F1..mahal tu..dpt gak la tgk race free...n yg penting pengalaman yang tak bley dapat kat tempat len..elaun tu insyaAllah ade...berkhidmat utk negara la katakan..'vest kuning' tu ade bendera malaysia tau..so..proud to be malaysian kan...bangga dapat berkhidmat utk negara


Haa..ni pun salah satu yang membuatkan aku jadi seronok..masa ni aku duty as supervisor kat tower..tiket harga RM1000-1500 kalu tak silap..tp yang pentingnye tempat PETRONAS..selalu on the race day PAKLAH akan turun tower untuk duk kat situ...dia tinggal kan jap media centre tmpat VIP tu n jenguk kat situ...kelam kabut jugakla kan nak jaga masa tu..tp nsib suma volunteer kat zon aku tu baguih2n da ade pengalaman kan...so 3 hari tugas..jumaa sampai aha.sangat menyeronokkan...boleh carik aku la nanti kalu nak jadik volunteer nanti tau...setakat ni 5org student UTM adalah antara team IPT terawal yang jadik volunteer...lepas taun tu..the next 2 years aku bawak bebudak gi tgk f1 je..tiket free...!!!!...tempat..kat tower...!!!..so..tunggu the next F1...tamat siri F1 ek...nanti kita sambung MotogGP plak tau...

"di mana ada kemahuan di situ ada jalan"

1 comment:

om said...

cene nk join ni bro?apa kmungkinan akan tpilih?so akn ada intebiu n latihan2 dlu la?thx for the info lme dh mncari psl volunteer events yg mcm ni hehe