Quote Of The Day

My Slide

Tuesday, May 5, 2009

aku pasrah...

salam semua...

harini hari yang agak tenang buat aku...mungkin lepas habisnya suma paper aku jawab...

selepas berusaha sepanjang semester ni, aku sekarang redha dan tawakkal dengan apa yang bakal aku hadapi selepas ini. keputusan, masa depan atau apa sj yang bakal aku tempuhi selepas ini...

harapan yang diletakkan ke atas aku pasti nak aku tunaikan....kalau perlu aku buat sesuatu, untuk merubah sesuatu...akan aku buat..akan aku usaha..perubahan memerlukan pengorbanan...dan selebihnya ku serahkan pada Dia...Yang Maha Esa...

apa juga yang terjadi pada aku selepas ini...aku terima dengan redha...aku terima sebagai ketentuanNya yang telah tertulis dalam perjalanan hidup aku...aku takkan melakukannya semula....untuk melihat kebelakang...tapi aku ingin terus memandang ke hadapan...untuk terus melihat apa jua masalah yang akan datang sebagai peluang untuk aku terus berjaya...

masa yang tinggal utk aku berada di sini pun da tak banyak..jadi sementara masih ada masa ni dan peluang...aku nak guna sebaik mungkin untuk selesaikan apa sj yang masih belum selesai...

yang pastinya..selepas ini..apa jua yang terjadi...aku nak kembali menunaikan tanggungjawab aku yg da hampir 9 tahun aku tinggalkan...9tahun aku merantau ke negeri org..untuk menuntut ilmu yang berguna...segala2nya...macam2 da aku lalui...macam2perkara yang berlaku semakin mematangkan aku dan aku rasa skang da tiba masa untuk aku kembali menghabiskan masa bersama mereka2 yang telah banyak berkorban untuk aku...

buat mereka2 yang sentiasa menyokong aku selama ini..terima kasih aku ucapkan..dan tak mungkin dapat aku balas jasa korang suma...hanya Dia yang dapat membalasnya...

buat mereka2 yang sentiasa mengkritik aku selama ini, terima kasih juga aku ucapkan kerana dengan kritikan korang buatkan aku semakin dewasa...

"...pertemuan kita disuatu hari, menitipkan ukhuwah yang sejati,bersyukur ku kehadrat ilahi, di atas jalinan yag suci..."

2 comments:

zairibaharom & ekinkhalil said...

teruskan be!!kejayaan perlukan pengorbanan. all de best be!!=)

Aimi Ahmad said...

go go abg afiq..!!