Quote Of The Day

My Slide

Wednesday, February 4, 2009

lumrah kehidupan....bantu org yang memerlukan bantuan...

"sesuatu yang tak disangka..seringkali mendatangi kita..itukah suratan dlm kehidupan @ sekadar satu kebetulan..."-sekadar lagu hiasan..eheheh.....hhmm....post ptg ni lain sket aku rasa daripada biasa...lepas satu perkara yang berlaku arini..aku rasa terpanggil utk nak masukkan dlm entry ni...

kadang-kadang..kita rasa life kita ni da cukup sempurna mungkin ngan kehadiran org yang kita sayang..yang pastinya selepas keluarga la kan...(FAMILY STILL 1st)..mungkin juga ngan kehadiran kawan-kawan disekeliling kita...kawan baru or mungkin kawan2 lama yang muncul semula...aku rasa pd aku aku sangat menghargai kengkawan2 aku...pd aku..sapa je yang aku penah kenal...penah berhubung..pernah bersama suka n duka..pernah beraktiviti bersama2...akn ttap aku letak dlm kotak fikiran aku as KAWAN aku...n sebab tu..kadang2 aku terasa malas sangat nak berkira ngan kengkawan ni...ad rezeki lebih..belanja kengkawan..ade apa2 yg lebih berkongsi ngan kawan2...ade ilmu ke....ad ap2 pengetahuan ke kan...n brada bersama2 ngan kengkawan di saat suka..duka mereka...ha..ni la sebenarnya yg aku nak citekan...

mmm...aku nga kat umah after jmpa sorg kawan bout sikit bisnes yg kitorang nk jalankan...dpt msg sorg membe mintak tlg bawak gi tempat ngurut...takde mslh sebab aku pn free arini n da plan pn nak kesana bwak dia semalam..kaki nye injured..then membe sorg lagi call mintak tlg...tlg btau kat dak2 kelas dia kelas kensel...takde hal la kan...so odw ak nak ke blok membe aku tu..ak singgah pdg..tp student dia takde agi..so ak g bawak member aku gi ngurut dulu...lepas stgh jam aku kembali ke pdg semula utk btau ttg pembatalan kelas tuh...fuhh..lepas 1 tanggungjawab..ps2 patah balik smula...n proses ngurut da smpai ke peringkat akhir..then da selesai suma ngurut..ak pun gerak balik..lepas tjwab ke2...dlm pada tu aku dpt 1 msg...jr ak anta mintak tlg...katanya ade org ikut dia la plak...mmm...mungkin kebetulan ak memang nak gi kt tmpat dia tu...so aku kata ok la...smp sana..sambil2 aku nak pilih barang yg aku perlukan...sambil2 tu aku jenguk2la dia dari jauh kan..jenguk2 gak org2 yang disuspek oleh dia kan....da macam spy la kiranya aku ni....aku takut sebenarnya nak gi dekat...kenapa ek?..ntahla.......after tgk keadaan da macam ok je......n da takde org dok ikut dia da... da siap suma urusan..ak teman dia gerak turun bawah...n pastu aku gerak gi motor aku......mula2 ak rasa mungkin tu perasaan dia je kot..tp ntahla..kadang2aku aggap menda tu macam serius je kan..huhuh....so after all...dia pn da sampai hostel..n aku da sampai uma...

duk sensorang atas kusi depan pc ni...tu yg terasa nak bercerita dlm entry kali ni kan...mmm...pada aku...ap yg berlaku..pastinya da ditakdirkan...arini, ari utk menolong org ...alhamdulillah dpt gak ak wat suma tu...pasti dan pasti selagi aku bole utk tlg org ak akan tlg...tanpa memikirkan sejarah2 silam...insyaAllah...moga dipermudahkan urusan...

p/s jom ramai2 kita tlg...TOLONG...TOLONG..TOLONG...

1 comment:

Unknown said...

geadringabg tolong abg...ad org nk ngendap blog saya...

lolz...